יום שני, 1 ביולי 2013

נטייה מינית לעולם תהיה רלוונטית. אמן.

אתמול בבחירות של עיר לכולנו לפני שאחת המועמדות הלסביות התחילה להציג את עצמה, שאלנו את עצמנו אני וחבר הומו אם היא הולכת להגיד שהיא לסבית.
חברה אחרת בעיר לכולנו, שאני מאד מעריכה, אמרה לנו משהו בתגובה. אני חשבתי שהיא אמרה - זה לא רלוונטי. עניתי לה שזה כמו שגבר יגיד לאישה שזה שהיא אישה זה לא רלוונטי, ואז הסתבר שהיא אמרה שהיא מקווה שיום אחד זה לא יהיה רלוונטי.
אני מבינה את הכוונה שלה, ואני גם שומעת את זה הרבה. ואני גם אפילו מאמינה לה (ואני לא מאמינה בקלות) שהיא התכוונה לזה שהיא מקווה שיום אחד לא יהיה דיכוי מבוסס נטייה מינית ואז זה לא יהיה רלוונטי בהקשר פוליטי אם מישהי היא לסבית.

זה לא החלום שלי.
אם נטייה מינית (אם ככה רוצים לקרוא לזה) לא תהיה רלוונטית זה אומר שכל ההיסטוריה שלנו תעלם, שהתרבות שלנו תגמר, שכבר לא נחשב קבוצה. אני לא רוצה את זה.
כי ההגדרה העצמית שלי כלסבית, שהיא הגדרה משמעותית בשבילי בדרך שכנראה סטרייט/ית לעולם לא תבין לא מבוססת רק על דיכוי. יש בי, בנו הרבה יותר מאשר רק ה- איך הסביבה הסטרייטית מתייחסת אלינו, מקבלת אותנו.

להטב"יות בצורה אינהרנטית נמצאת בשוליים. זה מי שאנחנו. שולי החברה. אפילו עכשיו כשהומואים ולסביות יכולים להיות בפרונט (שישה מועמדים מתוך שלושים בעיר לכולנו, שניים מתוך שישה חברי מועצה עתידיים) עדיין השיח הוא עם הסטרייטים בפוקוס.
מה הסטרייטים אומרים עלינו, מה מותר לנו ואסור לנו לעשות, האם יש בסביבה שלי הומופוביה או לא.
אפילו הארגון הכי פעיל שלנו פועל במרחבים סטרייטים בעיקרם. נכון שגם בשביל שנוער להט"בי יראה שהוא לא לבד, אבל הרבה מזה זה כדי לחנך את הקהל הרחב והסטרייטי. וזה חשוב, וזה ארגון מדהים שעושה עבודה מדהימה אבל זה שהוא הארגון הכי חזק ופעיל בקהילה אומר עלינו משהו.

אז לא, אני לא רוצה שזה לא יהיה רלוונטי, כמו שנשים לא חושבות שהרלוונטיות של הנשיות שלהן קשורה רק באם יש או אין דיכוי, באם יש או אין שוביניזם, באם יש או אין גברים בסביבה.

בעיני אנחנו אנשים מסוג אחר ורוב הסיכויים שרוב הלהט"בים בארץ לא יסכימו איתי (בלשון המעטה) אבל יש לנו היסטוריה אחרת - פרטית וקבוצתית ויש לנו נקודת מבט אחרת על העולם ויש בנו את מה שצריך בשביל להיות משני עולם, ויש לנו מערכות יחסים אחרות וזוגיויות אחרות וחברויות אחרות. יש לנו עולם שבד"כ הוא סמוי מהעין של הסטרייטים שהוא גדול ומרתק.
גם כשלא יהיה דיכוי עדיין יישאר לנו הרבה מהמשהו הזה, שאפילו אין לנו מילים בשפה כדי לתאר אותו.