יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

מפגש עם במאי - גחליליות



מתוך האתר - יוצרים מדברים קולנוע - האתר שמאפשר להזמין במאים להקרנות סרטים ולהרצאות  http://www.talkingcinema.co.il/ /


בימוי, תסריט ועריכה: גילי מייזלר

בתחילת ספרו "המאהב" כותב א.ב. יהושע: "שוב ושוב חוזרת בכמה עיתונים, לאחר הפסקת-האש, אותה מודעה תמוהה על גיורא שנעלם. משהו בנוסח כזה: אמא ואבא מחפשים את גיורא... בתחילת המלחמה בתאריך כזה-וכזה בקו-האש במקום פלוני ראו אותו נלחם בטנק שלו. אבל עשרה ימים לאחר מכן.... נעלמים עקבותיו של גיורא." גיורא, שעליו מספר א.ב. יהושע, הוא גיורא מייזלר, והסרט גחליליות הוא סיפור החיפוש אחרי גיורא מייזלר, המסופר על-ידי אחיו הצעיר ממנו בשבע שנים, גילי מייזלר.

פעמיים בעבר, השתתף גילי מייזלר בחיפושים אחרי אחיו גיורא, נעדר מפורסם ממלחמת יום כיפור: חיפוש פיסי עם משפחתו בסיני ובישראל בזמן המלחמה, וכעבור עשר שנים במזרח הרחוק במסע אישי מתעתע. כעת הוא יוצא למסע השלישי כדי להיזכר, לסכם ולהירפא משני המסעות הטראומטיים הקודמים. הסרט גחליליות הוא סיפורו של גילי, ילד בן 12, צעיר בן 24 ומבוגר בן 44, שיוצא לחפש את אחיו, גיורא, שנשאר בן 19, במלחמת יום כיפור. זהו תיעוד אישי, אמיתי, מרגש ומטלטל על משבר נפשי ושכול, סמים והזיות, כוכב נופל וגחליליות, השוזר מציאות ודמיון, אהבה ותקווה, בירושלים, סיני, נפאל ומה שביניהם.
גחליליות הוא סרט המביא סיפור שהמתין להיות מסופר במשך יותר מעשרים שנים, מורכב משלושה מסעות חיפוש המתקיימים בשלושה מישורי זמן שונים. מישור הזמן הראשון, הוא זה של 1973-1975, מלחמת יום כיפור שעם פריצתה מתחיל סיפור היעלמותו המסתורית של גיורא מייזלר. מישור הזמן השני הוא זה של 1984-1985, בו נערך המסע הראשון של גילי למזרח הרחוק, במהלכו הוא לפתע מוצא עצמו מחפש את גיורא. זהו מסע תודעתי ומתעתע, אליו הוא יוצא מתוך תחושת חובה; מתוך תקווה שחיפוש במימד האחר, הרוחני, יאתר עבורו ויחזיר למענו את גיורא מחדש. מישור הזמן השלישי מתחיל ב-2005 וממשיך להתקיים בהווה. ציר העלילה המתנהל בו מציג אדם מבוגר, שׂריד אחרון למשפחתו שיוצא למסע בו ישלים את שני הסיפורים האחרים וימצא את הסיוּמים הנעדרים מהם. בליווי מצלמה הוא חוזר אל מסע החיפושים הראשון שלו ומנסה להבין מה באמת קרה לו שָם, עשרים שנים קודם.