יום שלישי, 21 בדצמבר 2010


פינת רחוב

אחד העם, ת"א










טבעות מזכוכית (וגם פרחים)

בוקי גפן עושה טבעות מזכוכית, ומבטיח שכשהן על האצבע הן לא נשברות.
אני פגשתי אותו בגן העיר ביום שישי בבוקר (לצד דוכנים חביבים אחרים),
אבל אפשר גם לחפש אותו בטלפון - 03-7524027, -52-8366826








מספריים מנייר

























c איליי ונעמה



Green LighT--עוד מעט פאולינה


מתוך האתר של "שוברים שתיקה" -

במלאת עשור לאינתיפאדה השנייה ארגון שוברים שתיקה מוציא לאור ספר :

"כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2000-2010"
ארגון שוברים שתיקה מפרסם ספר חדש בשם "כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2000-2010" ובו הוא מציג את עדויותיהם של 101 חיילים וחיילות ששירתו בשטחים בעשור האחרון . הספר , המתפרסם כחלק מפרוייקט רחב יותר שמטרתו להביא ליותר ישראלים מידע על המתבצע בשמם בשטחים , מסביר את משמעותם של ארבעה מונחי יסוד בלשון הצה " לית שבמסגרתם מתנהלת המדיניות הישראלית בשטחים , ומבאר לקורא את משמעותם בשטח , כפי שהם משתקפים בעדויות החיילים .
" סיכול ", " הפרדה ", " מרקם חיים ", ו " אכיפת חוק " הם מונחים שהשלטונות הישראלים הצמידו למרכיבים השונים של המדיניות הישראלית בשטחים . אלא שבמקום לתאר את המדיניות הישראלית מונחים אלו מצפינים אותה ומלבישים אותה בתארי מגננה ... השליטה הישראלית בשטחים אינה משרתת את ביטחון אזרחי ישראל בלבד . מהעדויות עולה שבפעולותיה בשטחים ישראל אינה שומרת על סטאטוס קוו מדיני אלא פועלת לשנותו . בעוד שישראל מנשלת עוד ועוד שטחים , עליונותה הצבאית משמשת גם לשליטה בכל רובדי החיים הפלסטיניים . בניגוד לרושם שדובריה הרשמיים של ישראל משתדלים ליצור , לפיו ישראל נסוגה מהשטחים הפלסטינים אט - אט ובמידת הזהירות הביטחונית הראויה , חיילי צה " ל מתארים ניסיון בלתי נלאה להדק את אחיזתה של ישראל בשטחים כמו גם באוכלוסייה הפלסטינית .” ( מתוך ההקדמה לספר ).
בפרק הראשון של הספר מתואר כיצד המונח " סיכול " המעלה אסוציאציה לפעולת מגננה מונעת טרור , מתרגם בשטח למדיניות התקפית שאינה מבחינה בין טרוריסטים לבין אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע . בכסות קוד זה משבש הצבא את חיי השגרה של כלל האוכלוסייה הפלסטינית במטרה להטיל עליה אימה וליצור " תחושת נרדפות ". תחת כותרת זאת מתוארות בפרק פעולות כמו חיפוש בבתים, מעצרי דמה של פלסטינים חפים מפשע לאימון חיילים חדשים , פטרולים של הפגנת נוכחות , התעמרות במחסומים וענישה קולקטיבית .
דנה גולן , מנכ"לית שוברים שתיקה : " בשש שנים שוברים שתיקה גבה עדויות מ -700 חיילים וחיילות ששירתו בשטחים . מאגר המידע המקיף מאפשר הבנה מחודדות יותר של מדיניות צה " ל בשטחים שרובה נסתרת מהציבור הישראלי . מבט על העשור האחרון בשטחים ממחיש את ההדרדרות המוסרית של החברה הישראלית כולה - לא רק של שליחיה בשטח , החיילים , ואנו תקווה שהספר " כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2000-2010", יביא לפתיחת דיון ציבורי נוקב במחיר המוסרי של שליטה מתמשכת בעם אחר ."